За ініціативи Інституту професійної освіти НАПН України 25 квітня 2024 року проведено Всеукраїнський онлайн круглий стіл на тему: «Соціогуманітарні виклики воєнного часу та повоєнного відновлення».

Під час заходу обговорено такі питання:

  • соціогуманітарний розвиток особистості у закладах професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти: стан, проблеми і перспективи;
  • підготовка майбутніх педагогів до реалізації завдань соціогуманітарного розвитку здобувачів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти: досвід, виклики й завдання;
  • роль музейних і бібліотечних установ України у підвищенні ефективності соціогуманітарного розвитку здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої і вищої освіти в умовах сучасних викликів;
  • участь наукових установ України у забезпеченні системності здобувачів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти;
  • вплив громадянського суспільства на соціогуманітарний розвиток здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої і вищої освіти.

Модератор Людмила ЕРШОВА, доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з науково-експериментальної робот Інституту професійної освіти НАПН України, відкрила захід актуальною доповіддю, де детально розказала про стан соціогуманітарної освіти української молоді: від проблем освітнього менеджменту – до проблем геополітики.

Відбувся обмін педагогічним досвідом серед учасників заходу, зокрема, і представників Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області: Ольга ЧАДЮК, методист НМЦ ПТО у Луганській області, акцентувала увагу присутніх на проблемах та викликах у соціогуманітарному розвитку особистості.

Матеріали круглого столу будуть опубліковані 10 травня 2024 р. у випуску 3(16)’2024 електронного продовжуваного видання «Інноваційна професійна освіта» (ISSN 2786-619Х). Доступ за посиланням: https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/issue/archive.

24 квітня 2024 року за ініціативи Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області проведено
ІІ Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Інновації в освіті: проблеми, тенденції та перспективи розвитку».

Під час  заходу відбулося обговорення й аналіз сучасних тенденцій і викликів у галузі освіти, а також пошук нових інноваційних підходів і стратегій для подолання наявних проблем.

Спікери представили доповіді, які стосуються ключових проблем і викликів, з якими стикається освітня система сьогодні, вивчення сучасних тенденцій у сфері освіти, таких як цифрові технології, педагогічні інновації, зміни в управлінні освітніми закладами тощо.

Обговорювався досвід і кращі практики у використанні інноваційних підходів у навчальному процесі, зокрема, і представників ЗП(ПТ)О Луганської області:

Юлія МОСТОВА, заступник директора з навчально-виробничої роботи Рубіжанського професійного хіміко-технологічного ліцею, виступила із доповіддю «Прямопропорційна залежність ефективності роботи освітян від психологічного здоров’я», де акцентувала увагу присутніх на стабілізації психоемоційного стану педагогічних працівників, що є важливою й актуальною задачею, оскільки психічне та емоційне благополуччя викладачів безпосередньо впливає на їхню ефективність, ставлення до професії та стосунки зі здобувачами освіти.

 

23 квітня 2024 р. в онлайн-форматі відбувся тематичний круглий стіл до Дня охорони праці «Культура безпеки: від індивідуальних зусиль до командної відповідальності». Захід організований Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області спільно з Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області для керівників і педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти Луганської області з метою привернення уваги до питань охорони праці в закладі освіти.

Відкриваючи круглий стіл, модератор закцентував увагу на важливості формування справжньої культури безпеки у трудових колективах як запоруки збереження людського потенціалу. Лише спільними зусиллями керівників і працівників усіх рівнів, завдяки відповідальному ставленню кожного можна досягти високих стандартів охорони праці в закладі освіти.

Під час заходу спікери розглянули нормативно-правові аспекти з питань охорони праці, зміни у відповідному законодавстві, актуальні вимоги до організації безпечної діяльності в умовах воєнного часу (Лариса ЧЕРЕДНИЧЕНКО, заступник начальника відділу профілактики та розслідування нещасних випадків Управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області). Учасники ділилися досвідом організації охорони праці під час виробничої практики та застосування інноваційних цифрових технологій на уроках з охорони праці (Віктор РУДЕНКО, старший майстер Золотівського професійного, та Олена ПИСКУРЬОВА, викладач Вищого професійного училища № 92 м. Сєвєродонецька), роз'яснювали правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів (Світлана КОЛЕСНІК, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області) та як діяти учасникам освітнього процесу під час повітряної тривоги (Ольга ЛЕБЕДИНСЬКА, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області).

Як наголосили учасники, лише злагоджена командна взаємодія керівництва, педагогів та учнівської молоді забезпечить упровадження належного рівня культури безпеки в закладах освіти. Постійне підвищення кваліфікації та самовдосконалення, обмін кращими практиками й досвідом мають стати нормою для усіх задіяних в освітньому процесі. 

Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області 18 квітня 2024 року в онлайн-режимі відбувся обласний вебінар на тему «Англійська за професійним спрямуванням» задля обміну досвідом з мовних навичок, необхідних для викладання англійської мови в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

Метою заходу стало сприяння обміну кращими практиками й інноваційними методами навчання, підвищення професійного рівня англійської мови, комунікативних навичок, створення сприятливого простору взаємодії викладачів англійської мови.

Відбувся обмін педагогічним досвідом:

Анна ТКАЧОВА, викладач Вищого професійного училища № 92 м. Сєвєродонецька, презентувала досвід проведення тижня іноземної мови у дистанційному форматі;

з розвитком самостійної роботи здобувачів освіти при викладанні англійської мови за професійним спрямуванням ознайомила Вікторія ПІДГОРНА, викладач ДНЗ «Сєвєродонецьке вище професійне училище»;

Катерина ФЕНОГЕНОВА,  викладач Рубіжанського професійного хіміко-технологічного ліцею, поділилась напрацюваннями щодо англійської мови за професійним спрямуванням в професії «Кухар»»;

«The Rest of Youth –  Відпочинок молоді» –  про цікавий досвід  підвищення кваліфікації розповів Володимир ПАНКОВ, викладач Попаснянського професійного ліцею залізничного транспорту;

Євген ЛИЧАНИЙ, викладач Золотівського професійного ліцею, акцентував увагу на інформаційних технологіях при викладанні іноземної мови для професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення»;

лексичними вправами з теми «Професія - перукар-стиліст» поділилася Олена ЛОСЬ, викладач ДНЗ «Сєвєродонецький професійний ліцей»;

про англійську мову за професійним спрямуванням для електриків розповіла Катерина РАДКОВСЬКА, викладач Відокремленого підрозділу «Регіональний центр професійної освіти Державного закладу "Луганського національного університету імені Тараса Шевченка».

Присутні мали змогу ознайомитися з практиками покращення мовних та комунікативних навичок, а також розуміння специфіки мови в професійному контексті.

18 квітня 2024 року в рамках обласної програми щодо підвищення цифрової обізнаності педагогічних працівників та обміну досвідом відбулося засідання обласної методичної секції для педагогічних працівників ЗП(ПТ)О Луганської області за темою «Створення віртуальних освітніх контентів для підготовки кваліфікованих робітників у закладах П(ПТ)О».

У 2023 – 2024 навчальному році під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!» відбувся XXIII Всеукраїнський конкурс учнівської творчості за номінаціями «Література» та «Історія України і державотворення».

Епіграфом конкурсу в цьому році були обрані слова із поезії Тараса Шевченка «Смійся, лютий враже! Та не дуже, бо все гине, –  Слава не поляже» („До Основ’яненка”).

Конкурс проходив в областях України упродовж листопада 2023 — січня 2024 року. Роботи переможців від кожної області на початку лютого 2024 року були передані оргкомітету конкурсу в місто Київ.

Компетентне журі розглянуло роботи майже двохсот учасників — переможців обласного етапу конкурсу з усієї України та визначило переможців у номінаціях «Література» та «Історія України і державотворення».

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 445 від 03 квітня 2024 року  «Про нагородження переможців 4-го (підсумкового) етапу XXIII Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості» (джерело доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-nagorodzhennya-peremozhciv-4-go-pidsumkovogo-etapu-hhiii-vseukrayinskogo-konkursu-uchnivskoyi-tvorchosti) визнано переможців від регіонів нашої країни у кожній з номінацій, серед яких представник Луганщини: Андрій НАГОРЯНСЬКИЙ, здобувач освіти Відокремленого підрозділу «Регіональний центр професійної освіти Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (номінація «Література», викладач Ольга БАРЗИЛОВИЧ).

11 квітня 2024 року за ініціативи Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області проведено Всеукраїнський круглий стіл для педагогічних працівників на тему «Оптимізація виховної роботи у закладах професійної освіти: взаємодія та синергія ролей».

Мета вебінару полягала в:

 пошуку ефективних методів співпраці;

наданні інструментів і підходів для формування позитивної атмосфери в закладі освіти, що сприяє успішному вихованню й навчанню;

залученні громадськості до спільної роботи над вихованням молодого покоління;

розвитку креативності та інновацій;

оптимізації процесу взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу.

Відбувся обмін педагогічним досвідом серед учасників заходу, зокрема, і представників ЗП(ПТ)О Луганської області:

Олена СІВЕЦЬ, викладач Вищого професійного училища № 94, виступила із доповіддю «Синергетичний підхід у вихованні в умовах воєнного стану»;

Олена КУЗНЄЦОВА, заступник директора з навчально-виховної роботи, психологиня Державного навчального закладу «Сєвєродонецький професійний ліцей», акцентувала увагу на створенні сприятливого середовища у закладах професійної освіти для продуктивної взаємодії учасників освітнього процесу;

Марина ПЕРЛОВСЬКА, заступник директора з навчально-виховної роботи Золотівського професійного ліцею, ознайомила учасників із викликами, вимогами, методами роботи та взаємодією класного керівника в умовах сьогодення.

Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області 29 березня 2024 року в онлайн-режимі відбувся обласний вебінар на тему: «Педагогічні можливості Trello та Wooclap для організації навчальної діяльності» для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти Луганської області.

Метою заходу визначено надання учасникам нових знань, навичок для цифровізації освітнього процесу та сприяння розвитку навичок самоосвіти.

26 березня 2024 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області проведено засідання обласної методичної секції для викладачів ЗП(ПТ)О, які здійснюють підготовку з освітніх компонентів циклів загальнопрофесійної та професійно-теоретичної підготовок, за темою: «Педагогічна майстерність як чинник професійного розвитку особистості педпрацівника».

Власні педагогічні практики представили:

Катерина Слєпньова, викладач спецдисциплін галузі ІТ  ДНЗ «Сєвєродонецьке вище професійне училище»

Олена Роменська, викладач спецдисциплін будівельної галузі ДПТНЗ «Привільський професійний ліцей» 

 Дмитро Власовчук, методист, викладач Попаснянського професійного ліцею залізничного транспорту

 Оксана Проскурова, викладач спецдисциплін Попаснянського професійного ліцею залізничного транспорту

 Микола Роздольський, викладач спецдисциплін Попаснянського професійного ліцею залізничного транспорту