19 березня 2022 року в газеті Голос України опубліковано Закон України від 15.03.2022 № 2126-ІX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», положення якого спрямовані на створення умов для відновлення та продовження якісного та безпечного освітнього процесу в умовах воєнного стану.

     Законом передбачено надання на час війни здобувачам освіти, працівникам закладів, установ освіти, наукових установ, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період) були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця проживання (перебування) на час особливого періоду  державних гарантій, зокрема:

  • організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;
  • збереження місця роботисереднього заробіткувиплата стипендії та інших виплат, передбачених законодавством;
  • місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

    Забезпечення зазначених держаних гарантій, створення безпечного освітнього середовища, організацію здобуття освіти, освітнього процесу в умовах воєнного стану у межах своєї компетенції здійснюють:

  • органи виконавчої влади, органи військового командування, військові, військово-цивільні адміністрації та органи місцевого самоврядування, їх представники, посадови особи, органи управління у сфері освіти;
  • заклади освіти, установи освіти, наукові установи, їх засновники;
  • громадські об’єднання,  благодійні організації та фізичні особи, які здійснюють благодійну (волонтерську) діяльність.

    Вказані органи мають право приймати в межах своєї компетенції рішення, обов’язкові до виконання на відповідній території, для реалізації зазначених вище державних гарантій  в умовах воєнного стану.

  Міністерство освіти і науки України уповноважено здійснювати нормативно-правове забезпечення функціонування  системи освіти і науки та видавати накази з питань створення освітнього середовища, організацію здобуття освіти, освітнього процесу та з інших питань у сфері освіти і науки, не врегульованих в умовах воєнного стану.

       Строк дії таких наказів не може перевищувати строк особливого періоду.

    За повідомленням сайту Верховної Ради України цей Закон надає можливість впровадити одноразову зміну, виключно на 2022 рік, алгоритму вступу до закладів вищої освіти, закладів фахової передвищої освіти та звільнення здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, від проходження ДПА.

    Вступ до закладів фахової передвищої освіти та університетів пропонується здійснювати в особливому порядку, який визначить Міністерство освіти і науки України, без використання результатів зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування.

        Закон набирає чинності 20 березня 2022 року.

https://drive.google.com/file/d/1sYsrP5Yr2MJay6MTFCbk1n8lnVGlfaN3/view?usp=sharing

 

 

 

 

 

        Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області 22 лютого 2022 року було проведено обласний методичний консалтинг для практичних психологів ЗП(ПТ)О Луганської області (стаж роботи на посаді до 3-х років).

         Спікерами методичного консалтингу були: Тетяна ЖУК, сертифікований психолог з напряму когнітивно-процесуальної терапії, педагог-медіатор, арт-терапевт, аспірант ЛНУ ім. Т. Шевченка, практичний психолог Новопсковського професійного аграрного ліцею Луганської області, яка поділилася особистим ефективним досвідом роботи у напряму психодіагностики у роботі зі здобувачами освіти, батьками та педагогами, Валентина ДЕРЕВ’ЯНКО, методист НМЦ ПТО у Луганській області, акцентувала увагу на особливостях роботи психологічної служби в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

     22 лютого 2022 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області було проведено засідання обласної методичної секції викладачів української мови і літератури, зарубіжної літератури на тему: «Забезпечення якісного засвоєння рідної мови через комунікативну спрямованість навчання».

     У заході взяли участь методисти, викладачі української мови та літератури, зарубіжної літератури  ЗП(ПТ)О Луганської області.

     Метою засідання стало формування комунікативної діяльності на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури шляхом використання найбільш ефективних методів та прийомів.

 

    15 лютого 2022 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області було проведено засідання обласної методичної секції керівників фізичного виховання, викладачів фізичної культури на тему: «Нова модельна програма з фізичної культури за НУШ. Гендерно рівні, безпечні, безконтактні та інклюзивні спортивні активності».

     У заході взяли участь методисти, керівники фізичного виховання, викладачі фізичної культури  ЗП(ПТ)О Луганської області.

     Захід було проведено у формі методичного диспуту, метою якого стало: розгляд програми з фізичної культури; застосування оновленого комплексного підходу при викладанні  вищезазначеного предмета.

 

    У першій декаді лютого 2022 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області проведено засідання творчих груп для розробки тестових завдань до теоретичного туру ІІ етапу Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти у 2021/2022 навчальному році з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» та «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування».

     Під час засідань педагогічні працівники закладів П(ПТ)О області ознайомилися з діючими нормативно-правовими актами стосовно проведення Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти у 2021/2022 навчальному році, умовами та обговорили завдання практичного туру.

 

 

    

 

    

 У грудні 2021 року було розпочато другий сезон творчого конкурсу серед здобувачів освіти  закладів освіти України під назвою «Герої відомих картин в сучасному світі». Організатором конкурсу є відомий виробник художніх матеріалів в Україні – ROSA – Ukrainian Manufacturer of Fine Art Materials.

 Державний навчальний заклад «Сєвєродонецький професійний ліцей» також запропонували свого учасника – студента ІІІ курсу групи 11-11а з професії «Живописець. Оформлювач вітрин, приміщень та будівель» Іллю Сєріка, який посів почесне ІІІ місце серед 208 учасників 28  закладів освіти України, за що був відзначений  Дипломом переможця.

 

     8 лютого 2022 року відзначався Всесвітній день безпечного Інтернету під гаслом «Разом для найкращого Інтернету!»

     Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області  проведено тематичний освітній івент, який об’єднав у мережі 53 учасників: заступників директорів з навчально-виховної роботи, методистів, педагогічних працівників, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників за професіями інформаційної галузі, класних керівників, практичних психологів та соціальних педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Луганської області.

 

      04 лютого 2022 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області було проведено засідання обласної методичної секції викладачів предмету «Захист України» щодо розгляду Порядку організації здійснення загальновійськової підготовки громадян України до національного спротиву.

    У заході взяли участь викладачі предмету «Захист України» та методисти закладів професійної (професійно-технічної) освіти Луганської області.

     У ході роботи було з’ясовано: Порядок визначає процедуру організації та здійснення загальновійськової підготовки громадян України до національного спротиву та розділяє його на три ключові компоненти: територіальна оборона, рух опору та підготовка населення.

   Викладачі зазначили, що при викладанні предмету обов’язковим є виконання наступних завдань: сприяння набуттю громадянами України (здобувачами освіти) готовності та здатності виконання конституційного обов'язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також їх військово-патріотичне виховання.

      На підсумок засідання було розглянуто нові вимоги до педагогічних працівників, які є викладачами предмету «Захист України».