На виконання Плану всеукраїнських і міжнародних організаційно-масових заходів з дітьми й учнівською молоддю на 2024 рік, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13.12.2023 р. № 1527, 9-10 березня відбувся  ІІ етап національного конкурсу комп'ютерних проєктів «INFOMATRIX  2024». Здобувач освіти ДПТНЗ «Привільський професійний ліцей» Кучма Ілля захищав свій проєкт в категорії «Програмування» та склав гідну конкуренцію іншим учасникам конкурсу. Ілля самостійно створив веб-сайт VirtualAtom, який об'єднав найважливіші статистичні дані з усього світу в одному місці.

«Ідея створення проєкту VirtualAtom  виникла в мене під впливом необхідності мати доступ до перевіреної та актуальної інформації з різних джерел. Часто у нас обмежений доступ до лише декількох сайтів, які ми вважаємо достовірними, і це обмеження створює дефіцит правдивої інформації», - каже Ілля.

Проєкт VirtualAtom є важливим, оскільки він спрямований на розв’язання  цього проблемного питання. Надаючи користувачам зручний інтерфейс для отримання свіжої та перевіреної інформації з різних глобальних джерел, він допомагає уникнути дефіциту достовірної статистики та фактів. 

За ініціативи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області з 28 лютого по 15 березня 2024 року проведено обласний конкурс «Літературна декламація «З Тарасом у серці» до дня народження Тараса Шевченка».

Метою конкурсу стало сприяння популяризації та вшанування творчості Тараса Шевченка серед здобувачів освіти й педагогічних працівників, розвиток вміння декламувати, залучення здобувачів освіти до вивчення й розуміння великого національного доробку.

Учасники підготували відеозаписи власної інтерпретації творів Тараса Шевченка на вільний вибір.

Шляхом голосування глядачів на сторінці НМЦ ПТО у Луганській області у соцмережі FACEBOOK визначено переможців:

І місце – Катерина ЧЕКОЙ, здобувачка освіти Відокремленого підрозділу «Регіональний центр професійної освіти державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»;

ІІ місце – Світлана ЗАПАРА, здобувачка освіти Державного навчального закладу «Сєвєродонецьке вище професійне училище»;

ІІІ місце – Дарина БАРИШНІКОВА, здобувачка освіти Вищого професійного училища № 92 м. Сєвєродонецька.

Висловлюємо щиру вдячність всім учасникам Конкурсу. Ваші виступи неймовірно цікаві та натхненні!

 

05 березня 2024 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області проведено засідання обласної методичної секції для відповідальних осіб за замовлення документів про освіту державного зразка закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти за темою: «Організаційні питання щодо замовлення документів про освіту державного зразка у 2024 році».

5 березня 2024 року відбувся вебінар, який було організовано в рамках роботи ХVІІI Всеукраїнської звітної науково-практичної конференції Інституту професійної освіти «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання» за результатами виконання наукового дослідження «Методичні засади застосування цифрових технологій у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників».

28 та 29 лютого 2024 року за ініціативи  Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області проведено Всеукраїнський вебінар для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти «Технології евристичного навчання на уроках математики й фізики», спрямований на ознайомлення з концепцією, перевагами, практичними прикладами та інструментами евристичного навчання.

З метою поетапного та систематичного розвитку й вдосконалення  цифрових компетентностей і цифрової культури педагогічних працівників Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області 27 лютого 2024 року в онлайн-режимі впроваджено обласну педагогічну студію за темою: «Цифрова культура педагогічного працівника». У заході взяли участь педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти Луганської області. Учасниками розглянуто такі проблемні питання:

  • цифрова культура педагогічного працівника;
  • засоби розвитку цифрової культури педагогічних працівників;
  • формування культури цифрової обізнаності педагогічних працівників галузі професійної (професійно-технічної) освіти;
  • застосування інноваційних цифрових технологій на уроках з охорони праці;
  • цифрові інструменти візуалізації навчального матеріалу на уроках професійно-теоретичної підготовки та уроках виробничого навчання;
  • цифрові технології як джерело розширення можливостей і трансформації професійної (професійно-технічної) освіти.

Отримано багато корисної інформації, теоретичних засад та досвіду з упровадження нових підходів організації освітнього процесу  у цифровому просторі.

Сьогодні, 27 лютого 2024 року, відбулося підписання Меморандуму про взаєморозуміння і взаємодію між кафедрою професійної і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України та Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Луганській області.

Угода передбачає спільну роботу сторін з метою підвищення професійного рівня педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів регіону, проведення спільних наукових досліджень у сфері освіти, обміну досвідом та поширення кращих освітніх практик.

Підписання угоди - важливий крок на шляху розвитку освітнього потенціалу Луганщини. Адже, співпраця дасть змогу об’єднати зусилля науковців і практиків для вирішення актуальних завдань модернізації освіти в регіоні.

 

22 та 23 лютого 2024 року методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області, Тетяна Мищенко, взяла участь у тренінзі "Проєкти Erasmus+: пріоритети, формування проєктних заявок, логіко-структурний підхід". Захід було організовано за підтримки Національного Еразмус+ офісу в Україні, спільно з Міністерством освіти і науки України, Директоратом професійної освіти та Folkuniversitetet (Швеція). Тренінг надав учасникам можливість ознайомитися з ключовими аспектами програми Erasmus+ та навчитися ефективно формувати проєктні заявки. Після успішного завершення заходу, Тетяна Мищенко отримала сертифікат учасника від організаторів.

Відповідно до спільного плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Черкаській області та комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» з метою популяризації та поширення кращого досвіду з питань розвитку медіаосвіти в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти 20 лютого 2024 року відбулася Всеукраїнська освітня акварель для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти: «Діалог медіа та освіти: 6G».

Захід відбувся за такими напрямами:

  • медіаосвіта в умовах цифрового суспільства;
  • медіаосвітні практики в умовах інформаційних війн;
  • медіаосвіта у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: практика та перспективи розвитку;
  • інформаційно-цифрова компетентність учасників освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти;
  • бібліотека закладу професійної (професійно-технічної) освіти як простір для розвитку медіаосвіти.

Відбувся обмін педагогічним досвідом серед учасників заходу, зокрема, і представників ЗП(ПТ)О Луганської області:

Юлія МОСТОВА, заступник директора з навчально-виробничої роботи Рубіжанського професійного хіміко-технологічного ліцею, виступила із доповіддю «Медіаосвіта сучасного освітнього процесу в ЗП(ПТ)О»;

Поліна ПАЩЕНКО, викладач спеціальних дисциплін  Вищого професійного училища № 94, акцентувала увагу на медіакомпетентності в контексті універсального дизайну навчання (udl) як складової професійної компетентності педагога;

Світлана МОЗГОВА, методист, та Сергій ГРІШІН, майстер виробничого навчання Золотівського професійного ліцею, ознайомили учасників з медіаосвітою у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: практикою та перспективами розвитку.